Tuesday, September 13, 2011

Mak Baru Untuk Nazhan..

Assalamualaikum w.b.t,

Salam sejahtera sume. Amacam ari ni?...Masih bersemangar menyiap kan kerja?...

Actually I'm in a BIG HUGE TROUBLE now!...I need to find Mak Baru for Nazhan. Tp sempat ke nak cari Mak Baru untuk die. Hati dah gelabah ni. Tp Mak Baru ni bukan utk Mr Rasaksa ok. He dont need one. Jangan nak mengada. Hohohoho....Bukan Mak Baru yg perlu Daddy Nazhan cari. Mummy je akan cari Mak Baru untuk Nazhan.

Selama ni Mak yg jaga die. Dr umur die 2 bln sampai lah sekarang. Die sangat serasi ngan Mak. Mak pun pandai jg and layan die. Mak pun dh anggap macam anak/cucu die sendiri. Mak yang masakkan bubur untuk die. Mak yg mandikan, bajukan, susu botolkan n tidokan Nazhan ni. Dan semalam Mak ckp nak cuti 3 bln sebab nak buat persiapan anak Mak nak kawen n nk bertunang. Owwhhh berdebarnya hati setelah Mak cakap macam tu.

Nazhan ni pulak dah kenal orang. Bukan die nak kat orang pun. Men acah2 jejauh bleh lah. Tp asal org len dukung je die, mula lah drama air matanya. Bagi aku Mak dah jaga Nazhan sebaik mungkin, mana bisa untuk aku percayakan orang len untuk jaga Nazhan. Tambahan pulak Nazhan dah 8 bulan. Pe'el nya bukan macam 2 3 bulan lepas. Dia semakin bijak, semakin lasak. Semua ruang die nk conquer, nak explore. Die budak yg x boleh duduk diam and selalu nak orang layan die (cam perangai mummy!).

Aku takut kalo Mak Baru ni x bleh tahan ngan perangai Nazhan yg tersangat lah unbareable nih. Macam mane ek?

Anyone wana be Mak Baru Nazhan without marrying my hubby????

Errr...what kind of question is that?? huk huk huk



Hai la budak tecik...sape lah nak jaga awak pas nih??!!

Nazhan panggil Makcik Ros (BabySitter) Mak. Mummy die x pandai sebut lg. Mak n Mama je....


0 baby's note!:

Post a Comment