Unhealthy, Punctured & Renew Roadtax

4:16 PM

Assalamualaikum w.b.t,

Yesterday and today I'm not working due to my unhealthy conditions. I got Fever, Flu, Cough, Sore Throat & Headache. Complete! It started with sneezing because of dust. And suddenly it turn to Bad Flu which cause me Headache as well...ooouugghhh! Maybe because cold condition/aircond in the office make my flu worst.

While walking to my car I saw my tyre so badly punctured. Danmmeedd!!. How could this happened to me? At noon I went out for lunch everything was fine. Urrrghhhh....It's happen when I'm so badly sick and my tyre so badly punctured. Dengan sakit kepala lg,..dengan hingus lg...then i nak kene tukar tayar?? Imagine sambil pulas nat tayar yg x terpulas tu,..sambil lap hingus..then picit2 kepala...then ulang langkah tersebut sampai siap...hohoho. No way! Sangat x vogue. Sib bek masa tu ade staff kat ofis yg gagah perkasa nih tolong gantikan tayar. Sekejap je setle...ade staff sorang tu baru je masuk, tp kesian dh kene buli ngan aku. Issh ish ish...x bagus x bagus...2nd day induction dh kene tukar tayar.

Pas tu "Ahh xpe Zihan,..x mahal pun,..RM300 je tukar tayar nih...nanti bank in!!"...

Waaahhh ko buat lawak ngan hakuu yeee... Tp xpe, atas pertolongan diorg aku ckp McD je la for lunch. Settle..Actually b4 that aku dh call hubby bukan pe sediy dooh...Time aku sakit2 ni tayar plak pancit. Kalo bleh nak die la yg tolong aku, tp x baloi plak kn nk suh die rush from ofis..lg pun jln dh start jem. Pukul bape plak nak sampai kat aku...then kul bape plak nak sampai umah..nak g kedai tayar lg.

Dengan sakit kepala, hidung beringus lg tersumbat aku pun drv sambil mata melilau mencari kedai tayar. Oowwhh my god...how i desperately need him at this moment (to drv me!). Dengan semangat yg makin menjunam ku gagahi jua mencari kedai tayar. At first aku terjumpa satu kat balakong tp cam jauh plak. Then decide cr kat umah je la. Drv dgn kelajuan 60km/h,..oowwhh lembab! So not me...aku mane bese drv slow2 nih. Ofismate aku pesan dah...jgn bawak laju2 dgn tayar lebar tapak tangan ni. Aku pun follow je la coz xnk nanti bala len plak datang. Luckily la masa tu x sibuk lg...ffeeuuhhh!

Sampai kedai tayar kat area rumah,..aku pun buat muka kesian kat uncle tu cakap tayar kete aku pancit. Then die pun lakukan pemeriksaan ke atas tayar aku n check puncture tu kat mane...then jeng jeng jeng (x cukup kalo 2 kali jeng je) dah siap. Legaaaaa....

Die charge pun x mahal dalam rm5 je. Sebab bukan tukar tayar pun...just tampal. Aku igtkn tadi nak kene beli tayar baru dah...jenuh! Nak bayar roadtax lg bulan nih...

Balik umah terus amik Nazhan. Main2 ngan die jap...Pas hubby balik terus aku pas kat die. After dinner aku amik meds sume coz at night I feel cold. So hopefuly dgn meds ni can make me feel better the next day. But when I wake up my throat become so itchy n in pain. My body weak. I cant go to the office like this.

Doc give me 2 days MC to make sure I feel better before go to work. Then I mintak doc for Depo Injection. Later will tell u but the injection is all about.

And today, my papa called me.

PaPa:  "Along,..roadtax kamu mati semalam. Kamu tau x?"...

eekkk aku mcm blur2. Dgn confident aku jawab...

Me: "Eh x pa,..roadtax along mati bulan 11 ni"

Well,..hellloooo now dah bulan baper cik kak!!(dlm hati)....then baru tersedar now la bulan 11.

Me: "Ujung bulan ni!!" dengan confident lg sambil berjalan ke arah kereta...

Me: "Eh papa,..silap! RoadTax dah mati semalam!"...Gulp! Td dgn selambernye aku drv g pekan Kajang.

PaPa: "Haaa tu la..berangan la tu,.." 

Me: "Owhh papa please tolong renew kan untuk Along. Nanti balik raya ni Along bayar balik."

Papa: "Ok dear. Papa tgh renewkan nih utk kamu".

Me: "Thank you so much papa"

PaPa: "Nanti msg papa utk insurance 2nd driver."...sape lg kalo bukan Hubby guwey!

Phhewww lucky ade papa macam ni. Tahun ke 2 papa tolong renew kan. Korang hade? (waahh bongkak takabur plak die...hehe!).

Ingat nak mintak tolong en. Hubby je...tp jgn harap lah. Alasan die nk suh saya berdikari.
Hoocaayy...masak la sendiri ye,..awak kene berdikari!...huhu. Basuh n gosok la baju tu sendiri,..sbb awak perlu berdikari...amacam?? bleh??

Actually lucky tul mama dpt hubby mcm papa..Papa lah tukang masak when mama penat balik dr ofis (a.star). Papa lah tukang sidai baju bile mama kuar awal2 pagi. Kadang2 tu offer tolong gosok baju mama. Papa lah tukang kemas umah bile anak2 die nak balik. Papa lah yg check kete2 yg ade kat umah, renew rodtax, hantar workshop for repair n services...

Owwhh mama sgt lucky...papa sanggup wat keje rumah sume tolong mama. Nanti bile mama free mama akan masak best2 kat papa base on request.

Soon Mama will retire. She said after this she will focus more to papa. Mean here siap complete buat sume utk papa..acecece ceewahhh! And hopefully she will find a hobby that suit her as well. Nak bg die jaga cucu mcm kesian plak. Sebab selama ni pun die dh berpenat lelah jg kiteorg 4 bradik. I want her to enjoy her life. And later baru bg jg cucu if she insist and I can let go my baby to her. Takut nanti aku plak yg nangis tiap2 malam x jumpe ngan anak aku...Anak aku relax ngan tok mama n tok papa die.

Cant wait nak balik kampung malam ni....Indera Kayangan wait for me!!

Selamat Hari Raya Haji semuaaanyyeee...Selamat Berkorban!

You Might Also Like

0 baby's note!

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images