Poor Nazhan

10:48 AM

Assalammualaikum w.b.t,

Morning & happy Thursday everyone.

Semua orang mesti tak sabar nak tunggu Friyayyyy...hehe

But my son actually tak sabar nak tunggu hari ini. Too bad sekarang dia kena chicken pox. Tak dapat pergi ke mana-mana. Kalau dah kene quarantine nih mesti lah stay ngan mak nye. Dah sekali dengan mak nya sangap tak boleh ke mana-mana.

Hari ni sepatutnya Nazhan join lawatan ke Kilang Vitagen & Petrosains KLCC. Dia punya excited hari-hari tanya. Walau pun sakit dia excited dengan harapan mummy bagi pergi. So sorry son. You have to stay at home.

Related image


Related image

Image result for petrosains klcc

Tadi masa hantar ilma n iman ke rumah babysitter, lalu la depan sekolah dia. Dia boleh plak cakap, "Mummy, tu la kawan-kawan Ajan nak pergi rombongan tu". Owwhh dear. Aku pulak rasa pity sangat. Berair jap air mata. Siapa tak seronokkan nak pergi rombongan sekolah. Pergi pulak dengan kawan-kawan. Mesti lah seronok kan. Rasa macam orang dewasa pergi sana sini tanpa mak ayah.

Aku tanya dia, "Are you okay Ajan?". Dia tengok je, and cakap "Tak apa mummy. Ajan okay". Tapi aku kenal jiwa anak teruna sorang ni. Dia perangai cam aku gak. Mudah berjurai air mata.

Lepas hantar anak-anak, lalu lagi skali. This time pun dia bangun menjengok kat tingkap. I look at him again. Head down & sad. I can see tears. I let him be sad for awhile. Nanti aku pujuk.

Aku cakap kat dia ini lah namanya rezeki. Masa bayar duit rombongan tak expect apa-apa pun. Aku pun tumpang excited sama, anak nak join rombongan. We as parent support je what ever activities yang sekolah dia buat. But when the day came, tak dapat join atas faktor kesihatan. Mungkin Allah nak ganti dengan benda yang lagi best. Then tetiba bas lalu. Dia siap boleh cakap, "Bas ni lah nak bawak kawan-kawan Ajan tu mummy". Adoii la anakk...sedih! Kalau ikut selfish aku bagi je dia ikut. Tp next week 1 sekolah tutup seminggu. Anak-anak kena chicken pox. Hahahaha.

Aku faham perasaan dia. Aku pulak yang merambu ayaq mata dalam kereta tadi. Jadi aku ganti dengan breakfast kegemaran dia. Roti Pisang with Air limau. Tak leh makan kat mamak. Kena tapau je.

Makan pun berselera. And lepas makan tadi, makan ubat pulak. He knows already. Tengok bintik bintat tu macam dah nak kering. Hope lekas sembuh. Next kita tengok Ilma plak. Aku doa sangat-sangat harap dia tak kena. Yea I know you all cakap mesti akan kena la semua..hehe. Tapi aku usaha dengan doa je la. Nak separate pun cam mana kan. They need me.

Okay lahh...Need to stop here. Nak gi sapu ubat tahan gatal kat Nazhan. Doakan Nazhan sembuh ye.
Now makan apa-apa tak boleh makan kicap. Aku cakap nak hensem tak boleh makan kicap sampai dah betul2 hilang bintik. Hahaha tahan pulak. Iman hari tu survive la without kicap dengan trick yang aku guna ni. kekeke...

Daa

Ps: I am stay at home mom. Full time swimming instructor perhaps.


You Might Also Like

0 baby's note!

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images