Mula Semula

4:19 PM

Assalammualaikum w.b.t,

Malas. Ungkapan yang sesuai kenapa blog terbengkalai kebelakangan ini. Relevan lagi ke blog? 

Do let me know your opinion! But Vivy blog. 😁

Kalau di lihat pada senarai sahabat saya yang berblogging. Ramai dah surrender keyboard. Mungkin faktor usia, tanggungjawab kepada kerja, rumah & keluarga. Dan ada juga di antara kawan blogger masih meneruskan penulisan blog ini. Mungkin kerana minat. Yea, blog boleh jadi hobi. Dan sumber pendapatan. Yep, saya dah pun cash out. Walau pun tak sehebat blogger otai lain.


Kalau tengok my post pun, yang terakhir adalah tahun lepas. Selepas tu macam entah la. Suka nak mencoret ni. Tapi bila nak upload gambar. Nak edit2 tu yang ambil masa agak lama. Kadang dah separuh jalan terpaksa berhenti untuk kerja rumah, anak-anak dan sebagainya. Bila jadi macam tu, terus turn off dan malas. Hahahaha..padan muka income dah tak masuk.


Why start back? Well, I rasa macam ada banyak je benda yang boleh dijadikan panduan dan boleh dikongsi bersama sahabat-sahabat di luar sana. Tapi please, jangan ingat saya ingin meriak-riak pula. Kerana saya percaya rezeki tu masing-masing. Mungkin ia akan menjadi pembakar semangat. Siapa tahu kan. Jangan terlampau negatif sangat. 


So let me start my entry with what I did today.


Since berat badan ni mencanak-canak. Rupa pun dah macam dugong. Hahaha. Dari last post-pregnancy weight 55kg to ?5kg. I rasa benci ngan diri sendiri. Bila dah benci end up makan. Jadi bertambah-tambah lagi. So demi untuk kesihatan sendiri better saya kembali untuk menjaga. Saya suka makan. Nak pulak kegemaran saya memang yang manis-manis ni. Pastri, kek, puding, donat. Anything that call desserts I sukkkaaaa. 


Last weekend pun I dah start dengan light jogging. 5 rounds track stadium. Then I start swimming on Thursday morning. And today, I start balik buat swimlaps. Been long time I did not do laps swim. Sebelum ni buat laps swim, pool size 25m. And tadi try 50m dalam 7 laps, dapat la dalam 700m setelah hampir 3 bulan tak buat laps. Lepas ni kena increase lagi number of laps tu. Teringin nak masuk open water competition. Tapi masih belum ada keberanian especially bila memikirkan asma. Takut tersedak air laut, lepas tu nanti kene asthma attack. Serammm. Hope swimming & diving boleh kurang balik asma ni.


After 700m tu rasa ringan sangat badan. Happy. Berpeluh dalam air. Ingat nak sambung cukup kan 1km. Memandangkan matahari macam dah bagi tanda cahaya terik. So better stop before burn. Even pakai sunblock pun masih burn ok. That's bad thing about open pool. Tapi kalau indoor pool pulak sejuk namatey.


Selepas ni, mungkin akan lebih kerap di kolam kerana saya dah mula mengajar semula. I feel free when I'm a water. Feel like I'm a fish. It makes me happy. Bila di air saya tenang...ceewahh tiru ayat laki HZ plak...hahaha. Kalau ada yang berminat boleh hubungi saya ok.


Harap saya boleh kembali ke berat idaman saya. Haiihh..long way to go. Apa-apa pun kita semua kena jaga kesihatan. Be as active as possible.


Salam Jumaat.  


So have a nice day semua. 


Daa


💋 Zihan Zamberi 💋

You Might Also Like

0 baby's note!

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images