Bone Density Check-Up

5:39 PM

Assalamualaikum,

Ni nak cite plak pasal kesihatan tulang.

Ade di sini yang x minum susu x? And to saper2 yang minum, bape kali sehari?

Ari tu ntah bile after ofis hour, me and Mr Rasaksa pegi ke MidVal untuk berjumpa dengan ayahanda. Ye la kan. Dah die kate aku wajib datang jumpe die sebab nak bagi sesuatu so sure la aku kene pegi. Lagi pun aku rindu bangat sama ayahanda. And seperti selalu kalo ayahanda datang mesti la bawak makan tempat best2. So bermula la sesi berangan-angan aku nak makan kat Tony Roma's,..then San Francisco Steak House...but at last kiteorg ber-3 menapak gak kat Sushi King. Ayahanda tingin nak makan Salmon ghupenyeee.

Olryt back to the original entry title,.. after sent ayahanda back to his hotel. Kiteorg g merayap kat Jusco kejap. Kami nak cari Beday Kek untuk Mama Mr Rasaksa. N x semena-mena ternampak la Anlene tgh wat promotion BONE DENSITY Check-Up. So aku pun xnak la melepaskan peluang ni. Nak tau jugak la kan kondisi tulang aku cam ne. If I'm planning for pregnancy kondisi tulang (kandungan kalsium) adelah sangat penting untuk mummy and baby (ooh sila jgn sangka saya pregy ok!).

Alhamdulillah, selesai je check bone density menggunakan mesin khas die aku di arah ke next counter utk sesi khidmat nasihat penjagaan tulang. Based on the result, kondisi tulang aku sangat baek. Masih di paras selamat. And die cakap untuk memastikan dan mengekalkan tahap kesihatan tulang yang baek haruslah minum susu anlene 2 gelas sehari dan sentiasa melakukan senaman.

Perempuan mudah terkena penyakit osteoperosis, di mana pada jangka hayat tertentu hormon semakin berkurangan dan tulang mudah mereput. So mudah la tulang nak patah. Terlanggar je ckit..kruukkk! haaaaa sape nak jawab. =p


Result of Bone Density Check-Up


Minumlah susu Anlene...and seangkatan dengannya!


Sooo to all the ladies out there who read my blog, please do drink 2 glass of milk everyday. And do inform ur other frens too.


.

You Might Also Like

0 baby's note!

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images